بازار نساجی
بازار نساجی

از اینرو، مســائل طراحی که در طرحهای لباسهای کارکردی ممکن پوشاک کارکردی ، لباس ها یا پوشــیدنی هایی هســتند. کــه توانایی هــای ما را برای تطبیق بــا محیط پیرامونی یا محافظت در برابر شــرایط سخت و نامناسب محیطی افزایــش یا ارتقا می دهند.

هر لبــاس چند کارکرد از جمله محافظت، زیبایی و پوشــیدگی دارد. چه با زبان اســتعاره شــامل پوست دوم و انــدام مصنوعــی چــه با زبان عملکردی شامل لباس های محافظ، لباس کار و لباس مشــاغل. باید گفت پوشاک کارکردی به طور مشخص لباس یا پوشیدنی هایی هســتند که توانایی های ما را در برابر شــرایط مختلف و ســخت محیطی، کاری و شــخصی بهبود یا افزایش یا ارتقــا دهند.

مسائل طراحی در پوشاک کارکردی

مسائل طراحی، اغلب بر جنبه های انســانی )یا ارگونومی( یک مســئله طراحی دلالت داشته اند. بنابر تعریف صورت مسئله و کاربر هدف، میتواند دامنه گستردهای از عوامل انسانی را دربرگیرنداست بروز و ظهور پیدا کنند. بدین شرح اند:

اندازه و صدک

راحتی و قابلیت تحرک

مدیریت رطوبت و دما

وزن و حجم

سرعت پوشیدن

زیبایی شناسی و مد

گرایش طراحی لباس :

این گرایش دارای دو شاخه اصلی تک دوزی یا مزون و صنعت است که شاخه تکدوزی به طراحی و دوخت لباس برای افراد مختلف میپردازد. شاخه صنعت که کاربردیتر است به بخشهای مختلفی تقسیم میشود. تا از آن جمله میتوان به بخشهای پارچه جین ، پیراهن بچه ، پیراهن زنانه ، لباس مردانه و… اشاره کرد.

به گفته دیگر گرایش طراحی لباس به آموزش طراحی کاربردی و طراحی مـُد میپردازد. در این میان طراحی کاربردی شامل طراحی لباس مشاغل و گروههای مختلف جامعه مثل ورزشکاران، قوای سه گانه ارتش و مواردی از این قبیل میشود. طراحی مد نیز جنبه فانتزی دارد؛ در این بخش، طراح با کار خود، خلاقیتش را نشان میدهد. تا افراد دیگر از این طرح جدید ایده بگیرند و کارهای تازهای را به بازار عرضه کنند..

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین