بازار نساجی
بازار نساجی

چگونه طراح مد شویم ؟ شاید خیلی از ما به کار خاصی علاقه داشته باشیم. اما به دلیل محدودیت هایی که خودمان در ذهن خودمان پرورش دادیم. هیچوقت سراغ آن حرفه و کار نرفته باشیم.یکی از این مشاغل پرطرفدار حال حاضر فعالیت در حوزه مد و فشن است. ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بدون کلاسهای آموزشی طراح مد شویم .

مرحله به مرحله طراح مد شویم

اطمینان حاصل فرمایید که تمام تجهیزات مورد نظر را تهیه کردید:

به یک کیف خیاطی و یک کیف پارچه نیاز دارید به طور دقیق تر نخ ، سوزن ، متر و سنجاق قفلی و ...

دقت کنید چه چیزی مد شده است :

به پاساژ و مراکز فروش پوشاک بروید و دقت کنید که چه چیزی مد است و فروش خوبی دارد. دقت کنید افراد دیگر چه مدل لباس هایی پوشیده اند.

اگر بخواهیم طراح مد شویم پارچه ها به خوبی بشناسیم :

برای اینکه طراح مد شویم در شروع بهتر است به نزدیک ترین پارچه فروشی بروید و انواع مختلف پارچه ها را مشاهده کنید. برای مثال اگر در ذهن خود لباس شب پولک داری برای طراحی مد نظر دارید. پارچه را به اندازه کافی خریداری نمایید و یا مد نظر بگیرید.

طرح و مدل خود را روی کاغذ بکشید :

بهترین کار همیشه برای اینکه طراح مد شویم ، کشیدن طرح اولیه و پرورش ایده شماست. نیازی نیست که نقاش خوبی باشید. اما سعی کنید تمام نکات مدنظر شما در طرح گنجانده شود که بعد از شروع کار نکته ای از یاد نرود. بهتر است در هر مدل پوشاکی 2 یا 3 طرح از جلو و پشت و یا کنار کشیده شود. همچنین می توانید از یک شابلون بدن خانم و یا آقا استفاده نمایید. طرح لباس خود را روی آن کامل کنید.

طرح خود را بدوزید :

حال برای اینکه طراح مد شویم بعد از طی مراحل قبل ، سخت ترین مرحله شروع دوخت لباس است که برای بار اول بسیار دشوار به نظر می رسد. اما برای شروع بهتر است از والدین و یا اطرافیان که خیاطی بلد هستند کمک بگیرید. الکو زدن یکی از راه های شروع کار است. اما قالبا الگو ها باید تهیه شوند و یادآور می شوم که طراح های بزرگ مد و فشن نیازی به الگو ندارند.

به نقاط دوخت دقت کنید و توجه کنید که برای طرح اولیه نیازی به استفاده از چرخ خیاطی نیست.با کوک های ساده و ریز اجزای مختلف را به یکدیگر مرتبط نمایید. و در مرحله آخر بعد از تمام شدن می توانید دوخت اصلی را بزنید.

بعد از اتمام کار سعی کنید کار خود را بفروشید :

بهترین روش برای فروش پیشنهاد به همسایه و دوستان خود است. بعد از اینکه متوجه شدید به اندازه کافی پیشرفت کردید به مراحل بعدی کار فکر کنید.

یک ایده خوب، فروش انواع مختلف لباس ها می باشد.

مشتریان از اینکه شما تنوع خاصی در مورد محصولات خود دارید خوشحال و جذب کار شما می شوند.

حتی اگر چیزی نفروختید مایوس نشوید.بیشتر تمرین کنید و سعی کنید سبک ها مختلفی را امتحان کنید. در نهایت اگر به مشکل برخورد کردید روی دامن زنانه تمرکز کنید که ساده و زیبا هستند. که مشتریان حاضر به پرداخت پول خوبی برای این مدل طرح ها هستند.

برای اینکه طراح مد شویم به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

هر فردی دارای مجموعه ای از مهارت های منحصر به فرد است. به عنوان یک طراح مد، مهارت های زیر برای دستیابی به موفقیت در صنعت ضروری است.

1.توانایی هنری و خلاقیت.

مهمترین مهارت برای اینکه طراح مد شویم استعداد طبیعی است. شما می خواهید هنرتان قابل تشخیص و متمایز باشد. بسیاری از طراحان مد قبل از اینکه به مد روی بیاورند به عنوان معمار، طراح گرافیک یا در سایر زمینه های مرتبط فعالیت داشتند. بسیاری از مهارت های هنری ذاتی هستند و نمی توان آنها را آموزش داد. با این حال، کلاس های رسمی و تمرین روزانه می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود را افزایش دهید.

2.با مهارت های ارتباطی طراح مد شویم

هر طراح مد برتر برای توسعه برند خود نیاز به مهارت های ارتباطی خوبی دارد. در طول حرفه خود، ممکن است این فرصت را داشته باشید که بخشی از یک تیم طراحی باشید یا یکی از تیم های خود را رهبری کنید. هنگام کار با تیم ها، به جای اینکه منتظر جهت باشید. تحقیقات و ایده های خود را روی میز بیاورید. گوش دادن بخش بزرگی از همکاری موثر است. شما به تنهایی مجموعه نمی سازید. شما باید بشنوید که هم تیمی های خود چه می گویند تا بازخورد ارائه دهید و طرح های خود را به سمت تکامل سوق دهید.

3.مهارت های خیاطی و طراحی.

خیاطی یک مهارت اساسی برای هر طراح مد است. تسلط کامل بر مهارت‌های اساسی ساخت مد – مانند چرخ خیاطی – ضروری نیست، اما هر طراح نوظهوری باید دانش صمیمانه‌ای در مورد صنایع دستی در تولید طرح‌های شما ایجاد کند. دانستن در مورد پارچه های مختلف و خواصی که آنها را منحصر به فرد می کند به شما کمک می کند تا مواد مناسب را برای لباس خود انتخاب کنید.

4.آشنایی با پارچه و مواد

با لمس پارچه ها، تغییر کشش دوخت های مختلف و آزمایش گلدوزی می توانید با عناصر مختلف طراحی لباس آشنا شوید. از منابعی مانند کلاس‌های فنی، آموزش‌های آنلاین و کتاب‌های کاردستی استفاده کنید که قدم به قدم شما را در ساخت لباس راهنمایی می‌کنند. انتخاب پارچه بخش مهمی از بیان ایده های شما است. پارچه هایی را که می خواهید با آنها کار کنید لمس و احساس کنید. تصمیم گیری خلاقانه تنها بر اساس یک نمونه ممکن است توانایی شما را برای درک حرکت و پوشیدن روی بدن انسان محدود کند.

۵_مدرک مد (یا فقدان آن).

بسیاری از مدارس مد و برنامه های مدرک در ایالات متحده، مانند مدرسه طراحی پارسونز یا موسسه فناوری مد، شغل طراحان موفقی مانند مارک جیکوبز را راه اندازی کرده اند. این برنامه ها ابزارها و آموزش هایی را در اختیار شما قرار می دهند تا در کسب و کار پیشرفت کنید. با این حال، برای تبدیل شدن به یک طراح برتر نیازی به مدرک لیسانس در طراحی مد ندارید. طراحان مد موفق بدون مدرک مدرسه طراحی سنتی شامل دایان فون فورستنبرگ، کارل لاگرفلد، مایکل کورس، ژان پل گوتیه، الکساندر وانگ و دونا کاران هستند.

6نکته برای تبدیل شدن به یک طراح مد :

مسیر شغلی برای اینکه طراح مد شویم یک شبه اتفاق نمی افتد. اگرچه ممکن است سال ها طول بکشد تا وارد این تجارت شوید. نکات زیر به شما کمک می کند تا شروع کنید.

1.الهام گرفتن

از چیزهایی که واقعاً به آنها علاقه دارید الهام بگیرید: موسیقی، هنر، تاریخ، معماری و به ویژه مردم. با جریان الهام، از تابلوهای خلق و خوی برای سازماندهی و ویرایش افکار خود استفاده کنید. تابلوهای شما می‌توانند از طیف گسترده‌ای از مراجع بصری، از جمله منابع سرمقاله، سبک خیابانی، و عکس‌ها (حتی اگر مرتبط با مد نباشند) باشد. همچنین می‌توانید پارچه‌ها، بافت‌ها، رنگ‌ها، مراجع سبک و لوازم جانبی را کامپایل کنید.

2.روند مد را مطالعه کنید

در حالی که برای طراحی لباس نیازی به مدرک مد ندارید، داشتن دانش اساسی از هنر، خلاقیت و تجارت مد کمک می کند تا به عنوان یک طراح لباس شروع کنید. اگر نمی‌دانید چطور لباس بسازید، در کلاس‌های خیاطی یا الگوسازی شرکت کنید، یا اگر با طراحی یا طراحی به کمک کامپیوتر آشنایی ندارید، در کلاس طراحی شرکت کنید. حتی کلاس های تاریخ مد نیز می تواند به الهام بخشیدن به طراحی شما کمک کند. با مطالعه فشن شوها و مجلات فعلی، با آخرین روند مد آشنا شوید.

3.هوشمندانه شروع کنید، نه کوچک.

هدف شما در ابتدای کار کسب تجربه هر چه بیشتر است. سوال بپرسید، با همکاران ارتباط برقرار کنید، و به دنبال مربی باشید. به دنبال دوره های کارآموزی یا موقعیت های ابتدایی باشید تا به محصولاتی که می خواهید ایجاد کنید و مشتریانی که امیدوارید به آنها خدمت کنید نزدیک شوید. اگر اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که هیجان و انگیزه شما را به اشتراک می گذارند، یکدیگر را برای ایجاد محصولات بهتر تحت فشار خواهید گذاشت. و بیشتر مردم می خواهند در کنار دیگرانی باشند که از کاری که انجام می دهند هیجان زده هستند.

4.در طراحی مد ایده های خود را ترسیم کنید

اولین هدف یک طرح این است که شروع به تجسم طرح در ذهن خود کنید. هدف دوم یک طرح، ایجاد طرحی برای الگوساز است تا اولین موسلین یا نمونه اولیه شما را بسازد. این نقاشی‌های مسطح و مینیمالیستی با عناصر فنی ایده شما از جمله دارت و درز، طول آستین، طول کلی، تناسب، شکل و موارد دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. می‌توانید با چسباندن یک نمونه به صفحه، نشان دهید که چه پارچه‌هایی ممکن است برای هر لباس استفاده شود. این به الگوساز ایده ای از وزن یا سفتی لباس می دهد و اینکه آیا آنها چاپ شده، طرح دار یا جامد هستند.

5.صدا و سبک امضای خود را تقویت کنید.

شما مجبور نیستید در یک سبک خاص بمانید، تا زمانی که تصمیمات خلاقانه متفکرانه ای بگیرید که به برند شما به عنوان یک طراح کمک کند. تمام تصمیمات خلاقانه شما در فرآیند طراحی – حتی جزئیات – داستانی را روایت می کند.

6.برای طراح مد شدن مجموعه خود را بسازید

ایجاد یک مجموعه یک سفر خطی نیست. شما می توانید یک مجموعه واحد بسازید که یک ایده منحصر به فرد را ارائه می دهد، یا مجموعه شما می تواند از ظاهرهای مختلفی تشکیل شده باشد که ایده های مختلفی را نشان می دهد که همگی با انتخاب های طراحی شما مرتبط هستند. اینها ممکن است نسبت‌ها، رنگ‌ها یا حتی کمبود رنگ باشند.

شما می توانید برای التقاط و تنوع در روح مجموعه خود اجازه دهید. مجموعه خود را برای نمایش دیدگاه خود متمرکز کنید. اگر می خواهید رنگ های مجموعه خود را محدود کنید، باید سایه های خود را تغییر دهید و بالعکس. می‌توانید از شرکا، همسالان یا دوستان خود بخواهید که نظرات خود را در مورد طرح‌های شما و اینکه چگونه همه قطعات با هم هماهنگ می‌شوند، ارائه دهند.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین