بازار نساجی
بازار نساجی

الزامات تحصیل در رشته طراحی لباس در داخل کشور چیست

تحصیل در رشته طراحی لباس ؛ برای تحصیل در گرایش های مختلف زمینه طراحی مثل طراحی جواهرات ، طراحی معماری و رشته طراحی لباس و پارچه و امثالهم، می بایستی در آزمون سراسری دانشگاه های و موسسات آموزش عالی شرکت کنید.

اکنون در ایران، در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد میتوان در حوزه های فوق الاشاره ، بالاخص در رشته طراحی لباس تحصیل کرد. مثلا سالانه بیش از 300 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس و پارچه در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه همچون دانشگاه هنر و دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران، نقش مهمی در توسعه زیر ساخت های آموزشی و آکادمیک صنعت فشن به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد.

چه مواردی برای تحصیل در رشته طراحی لباس نیاز است

برای تحصیل در رشته طراحی لباس از آنجایی که طراحی لباس شکلی از هنر است. بنابراین شما به عنوان یک طراح باید دارای شخصیتی خلاق و هنری باشید.

برای موفقیت در این حرفه از مهمترین موارد علاقمند بودن به هنر است. اولین چیزی که برای تحصیل در رشته طراحی لباس اهمیت ویژه ای دارد، قدرت تخیل است.

همچنین باید مهارت کافی را در نقاشی دارا بوده تا بتوانید ایده های ذهنی خود را بخوبی روی کاغذ پیاده کنید. و باید مهارت خاصی در ترکیب رنگ ها، تن و سایه ها داشته باشید.

همچنین باید قادر به کار با پارچه و استفاده از منسوجات به شیوه ای خلاق و اصیل باشید.

 

طراحان باید از تغییرات بازار مد آگاه باشند و لحظه به لحظه اخبار مد را دنبال کنند.

آنها باید علاقمند به یادگیری چیز های جدید و خواندن مجلات، وب سایت ها و کتاب های تاریخی و مدرن باشند. همچنین از تاریخ طراحی مد آگاه باشند.

یک طراح لباس در زمینه تجربیات خیاطی نظیر برش، پارچه شناسی ، دوخت و… نیز باید دستی بر آتش داشته باشد. بتواند تفاوت موجود بین سطوح کیفیتی مختلف پارچه ها را تشخیص دهد.

طراحان لباس باید دارای مهارت های ارتباطی خوبی باشند و بتوانند ایده های ذهنی خود را به خوبی بیان کنند. مهم ترین چیز این است که فرد طراح دارای ایده های بدیع، جدید و اورجینالی باشد. تا بتواند نظر مخاطبین را جلب کند و در کار خود موفق شود و امکان تحصیل در رشته طراحی لباس را داشته باشد.

چند نمونه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته طراحی لباس در دنیا :

دانشگاه سنت مارتین :

این دانشگاه در کشور انگلستان قرار دارد. و جز یکی از بهترین دانشگا هها برای تحصیل در رشته طراحی لباس در دنیا  محسوب می‌شود. تحصیل در دانشگاه فوق به صورت رایگان بوده و می‌توان در هر یک از انواع رشته طراحی مد تا مقطع دکترا ادامه تحصیل داد. از لحاظ رتبه بندی دانشگاه، در رشته طراحی، این دانشگاه در رتبه اول قرار دارد. دانشگاه سنت مارتین در سال 1986 در حال جذب دانشجو بوده و به همین دلیل تحصیل در آن به عنوان یک رزومه خوب محسوب می‌شود. در این دانشگاه می‌توان در رشته‌هایی همچون طراحی 3 بعدی، الگوسازی ، بازاریابی مد و … تحصیل نمود.

دانشگاه پارسونز :

این دانشگاه در نیویورک آمریکا قرار دارد و جز بهترین دانشگاه طراحی لباس در دنیا طبقه‌بندی می‌شود. روش‌های آموزشی این دانشگاه باعث افزایش خلاقیت و ایده‌پردازی می‌شود. طراحان معروف رشته طراحی مد همچون الکساندر ونگ، تام فورد و … در این دانشگاه تحصیل نموده‌اند. یکی از مزیت‌های اصلی تحصیل در این دانشگاه، این مورد است که با شرکت در دوره‌های بازاریابی آن، می‌توانید دارای منبع درآمد باشد و برای ورود به بازار کار آماده شوید.

«معرفی بهترین دانشگاهها برای تحصیل در رشته طراحی لباس در دنیا»

دانشگاه مارکونی :

این دانشگاه نیز که در میلان قرار دارد نیز در دسته بهترین دانشگاه طراحی لباس در دنیا  دسته‌بندی می‌شود. هدف این موسسه عالی آن است که بتواند با رشد ایده و خلاقیت، از افراد علاقه‌مند، متخصصان حرفه‌ای، بسازد. در حال حاضر حدود 40 هزار دانشجو در حال تحصیل در این مرکز می‌باشند. از مزیت‌های خوب در این رشته می‌توان فراهم آوردن محیط کارآموزی و ایده‌پردازی نام برد. این دانشگاه هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجو از اقوام و فرهنگ‌های مختلف ندارد.

دانشگاه سلطنتی هنر :

این مورد غالبا با ام کالج کنزینگتون نیز شناخته می‌شود که در شهر لندن قرار دارد. این دانشگاه نیز جز بهترین دانشگاهها برای تحصیل در رشته طراحی لباس در دنیا قرار دارد که از سال 1987 در حال فعالیت می‌باشد. انواع گرایش‌های رشته طراحی مد در این دانشگاه در حال تدریس می‌باشد که در 21 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. طراحانی همانند اوسی کلارک در این موسسه عالی تحصیل نموده‌اند. باید بیان داشت که دانشگاه مذکور امکان ادامه تحصیل را تا مدارج بالا همچون کارشناسی ارشد فراهم می‌آورد.

دانشگاه کینگستون :

پنجمین دانشگاهی که در رده بهترین دانشگاه طراحی لباس در دنیا قرار می‌گیرد. دانشگاه کینگستون می‌باشد. این دانشگاه در شهر لندن بنا شده است و هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا جذب می‌نماید. پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است. که اکثر بزرگان رشته طراحی مد همانند جان ریچموند و فیلیپ بایتیستا در این دانشگاه تحصیل نموده‌اند. رشته‌های هنری این کالج دارای سابقه طولانی می‌باشد اما رشته طراحی مد ان سابقه چندانی ندارد. ولیکن باید در نظر داشت که در این رشته نیز، دانشگاه فوق توانسته به خوبی در جهان بدرخشد.

«بررسی بهترین دانشگاه طراحی لباس در دنیا»

دانشگاه (کالج مد لندن) :

همان‌گونه که از نام این کالج نیز مشخص است، در شهر لندن واقع شده است. در این کالج به صورت ریز، تمام جزئیات مد و فشن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در کنار تحصیل در رشته طراحی لباس ، مسئولان این دانشگاه تلاش نموده‌اند تا هنرهای وابسته همچون افزایش مهارت خیاطی و عکاسی فشن را نیز تدریس نمایند. تا طراحان مد بتوانند از هر لحاظ به دانش و درک بالایی در این رشته دست یابند. یکی از رشته‌های جالبی که در این کالج به آن پرداخته می‌شود. رشته روانشناسی مد است که بر اساس اصول حرکتی جامعه و نیاز آن‌ها اقدام به آموزش متدهای جدید می‌نمایند.

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین