بازار نساجی
بازار نساجی
نرخ بیکاری استان اصفهان

نرخ بیکاری استان اصفهان به ده درصد رسیده است

نرخ بیکاری استان اصفهان به ده درصد رسیده است

انجام شده، نرخ بیکاری استان اصفهان در پاییز ۹۷، ۱۴‌.۱ درصد بود که در پاییز ۹۹ به ۱۰.۴ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا

عباس رضایی عصر روز سه‌شنبه -۱۹ اسفندماه- در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان که با حضور بابک دین پرست. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تشکیل شد،

اظهار کرد: در استان اصفهان همدلی، هماهنگی و انسجام خوبی بین مسئولان وجود دارد و نمایندگان محترم نیز با مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تعامل هستند.

وی افزود: استان اصفهان دارای بیش از ۹۳۰۰ بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی است و ۴۵ درصد از فولاد و ۵۵ درصد از مصنوعات طلای کشور در این استان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد:

این استان ۲ هزار و ۲۵۰ واحد تولید سنگ دارد که ۴۵ درصد از سهم صنایع سنگ کشور را به خود اختصاص داده است؛

علاوه بر این ۱۸ هزار واحد فعال در صنعت نساجی که بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در آن فعالیت می‌کنند. نیز در این استان وجود دارد؛ ۱.۳ میلیون تن شیر خام نیز در اصفهان تولید می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی و ۱۲ درصد نیروی کار کشور در استان اصفهان حضور دارد. افزود: تا کنون ۲۵۹ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده که ۱۰۲۵ مصوبه آن اجرایی شده است.

از این کارگروه ۵۶ درصد مصوبات در حوزه استمهال، ۸ درصد در حوزه تأمین اجتماعی و ۶ درصد حوزه کارگری بوده است.

وی افزود: پیاده سازی نظام پیگیری مصوبات، گرفتن مجوز نفت خام برای صنایع شیمیایی، پیگیری بسته بندی محصولات نفتی، بهره‌مندی از محصولات و فناوری‌های نوین، تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال استان و هماهنگی با سمن‌های اقتصادی از جمله خانه صنعت معدن که منجر به بازگشت ۷۹ واحد به چرخه تولید شد. از جمله اقدامات انجام شده در راستای رفع موانع تولید استان اصفهان است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این تا کنون ۲۳ مورد کارگروه تنظیم بازار. ۱۷ جلسه گروه اقدام، ۱۴ جلسه شورای گفت‌وگو و ۱۱ جلسه خبرگان بانکی تشکیل داد.

اولین استانی که تولید ماسک پارچه‌ای را راه اندازی کرد، اصفهان بود که اکنون روزی ۵ میلیون ماسک تولید می‌کند.

با مجموعه اقدامات انجام شده، نرخ بیکاری استان که در پاییز ۹۷، ۱۴‌.۱ درصد بود، در پاییز ۹۹، به ۱۰.۴ رسیده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین