بازار نساجی
بازار نساجی
صادرات پوشاک

افزایش 50 درصدی صادرات پوشاک و منسوجات چین

طبق گزارش اداره کل گمرک چین (GACC) ، این کشور طی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۵۰ درصدی در صادرات پوشاک و منسوجات خود بوده است.
چین در ژانویه تا فوریه به ارزش ۲۴.۰۵ میلیارد دلار پوشاک و منسوجات صادر کرده که این رقم برای سال ۲۰۲۰ معادل با ۱۶.۰۳ میلیارد دلار بوده است.
این افزایش علی رغم تعطیل بودن بسیاری از کارخانه ها به دلیل تعطیلات سال نو چینی در ماه فوریه حاصل شده که موجب شده صادرات منسوجات از چین به ۲۲.۱۳ میلیارد دلار در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با رقم ۱۳.۷۶ میلیارد دلار در دو ماه اول سال ۲۰۲۰ رسیده است که ۶۰.۸ درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. از کل صادرات نساجی، پارچه با ۹.۶۴ میلیارد دلار، نخ با ۱.۹۶ میلیارد دلار و سایر محصولات نساجی ۱۰.۵۳ میلیارد دلار ارزش داشتند.
لازم به ذکر است که چین سال ۲۰۲۰ را با صادرات منسوجات خود به میزان ۱۵۳.۸۴ میلیارد دلار و با رشد ۲۹.۲۰ درصدی سالانه و صادرات پوشاک و لوازم جانبی را با رشد ۶.۴۰ درصد با رقم ۱۳۷.۳۸ میلیارد دلار به
پایان رساند.

چین تولیدکننده و صادرکننده برتر

چین بزرگترین تولیدکننده و صادرکنندهٔ کالا به جهان است.همچنین این کشور پرشتاب‌ترین بازار مصرف و دومین کشور واردکنندهٔ دنیا است.چین وارکنندهٔ خالص محصولات خدماتی است به این معنی که در این حوزه کسری تراز دارد. این کشور بیشترین حجم تجارت را در اختیار دارد و نقش برجسته‌ای در تجارت خارجی بازی می‌کند. چین در سال‌های گذشته به‌طور روزافزون در سازمان‌ها و پیمان‌های بیشتری عضویت و مشارکت داشته‌است. این کشور در سال ۲۰۰۱ به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد. همچنین این کشور توافقنامه‌های تجارت آزاد با ملل متعددی از قبیل استرالیا، نیوزیلند، پاکستان، کره جنوبی، سوئیس و کشورهای عضو آسه‌آن دارد.

صادرات پوشاک و منسوجات چین

صادرات منسوجات دربازه ی ۲۰ می تا ۲۰ ژوئن ۲۰.۸۰ درصد سقوط کرده است. در واقع، ۱۶.۱۵ میلیارد دلار در مقابل ۲۰/۶۵ میلیارد دلار در ماه قبل تسهیل کرده است.
این کاهش در حمل و نقل کمتر از محصولات نساجی (ماسک صورت پزشکی و سایر محصولات PPE ) در20 ژوئن تا  20 می ، کمک کرده است. در حالی که حمل و نقل نخ های پارچه ها و پارچه های نساجی رشد ماهانه را نشان می دهند.
چین در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۰، ۱۱.۸۴ میلیارد دلار منسوجات خود را صادر کرد که این رقم  ۲۹.۹۴ درصد کمتر از آنچه در ماه مه  صادر کرده بود، است. با وجود سقوط گسترده در ۲۰ ژوئن، چین شاهد رشد خوبی در صادرات محصولات نساجی در مدت نیم سال (۲۰ ژانویه – ۲۰ ژوئن) به میزان ۲۰۲ درصد بر ساعت و به ارزش ۴۸.۸۵ میلیارد دلار بود.
از سوی دیگر، صادرات نخ برای چین در ماه ژوئن درآمدی معادل ۲۰.۵۶.۵۹ میلیون دلار به دست آورد ، که نسبت به ماه مه ۱۵/۳۲ درصد افزایش یافته است.
پارچه های نساجی نیز در ماه ژوئن نسبت به ماه می امسال، شاهد رشد چشمگیر ۱۵.۵۲ درصدی در بوده اند و ۳.۷۲ میلیارد دلار از این میزان بهره برداری کردند.
کل صادرات نساجی چین طی ۲۰ژانویه – ۲۰ژوئن با ۵۸.۵۰ درصد افزایش به ۷۴.۱۰ میلیارد دلار رسید و این رقم در زمان بحران همه گیری کووید-۱۹ قابل تحسین است.

 

10 کشور برتر از نظر صادرات منسوجات

1. چین: 158 میلیارد دلار

2. بنگلادش: 33 میلیارد دلار

3. ویتنام: 28 میلیارد دلار

4. ایتالیا: 25 میلیارد دلار

5. آلمان: 24 میلیارد دلار

6. هند: 17 میلیارد دلار

7. ترکیه: 16 میلیارد دلار

8. اسپانیا: 15 میلیارد دلار

9. هنگ کنگ ، چین: 14 میلیارد دلار

10. فرانسه: 13 میلیارد دلار

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین