بازار نساجی

اهمیت پارچه در استایل

وبلاگ

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ 46 بازدید
بازار نساجی
اهمیت پارچه در استایل

اهمیت پارچه در استایل

اهمیت پارچه در استایل ؛ پارچه‌های استفاده شده در لباس‌ها و استایل‌ها، تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس کلی استایل شما دارند. پارچه‌های با کیفیت می‌توانند به لباس یا استایل شما ارزش و زیبایی بیشتری ببخشند و احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری به شما القا کنند. علاوه بر تأثیر بر ظاهر، پارچه‌های با کیفیت معمولاً کارایی و دوام بیشتری نیز دارند و ممکن است به مراتب برای مدت زمان طولانی‌تری ماندگار باشند. از سوی دیگر، انتخاب پارچه‌های نامناسب می‌تواند باعث کمتر شدن ارزش استایل و حتی بی‌ کیفیتی لباس های شما در طول زمان شود. بنابراین، انتخاب پارچه‌های مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد تا استایل خوبی داشته باشید.

اهمیت پارچه در استایل به شناخت خصوصیات ظاهری یک پارچه به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری را در زمان خرید صورت داده و هماهنگی بیشتری را بین لباس مدنظرتان و پارچه برقرار سازید. ولی به‌راستی دستیابی به این حجم اطلاعات باوجود تنوع بالایی که بین انواع پارچه‌ها حاکم است و هرروزه نیز تعدادی بافت جدید به این فهرست اضافه می‌شود کار راحتی نیست. در این راستا اکثر اهل‌فن از یک روش کلی برای تشخیص پارچه مناسب استفاده می‌کنند که شامل لمس پارچه و نوع اثر آن در زیردست است. بدین ترتیب حتی اگر به اصول پارچه شناسی نیز واقف نباشید، می‌توانید تشخیص دهید که این پارچه برای کار شما مناسب است یا باید به سراغ نمونه‌ای دیگر بروید. واکنش حسی شخصی هر فرد راهنمای خوبی برای شناسایی یک پارچه قلمداد می‌شود.

برای مثال پارچه‌هایی که از لمس آن‌ها حس ظرافت، سبکی و صافی تداعی می‌گردد، برای لباس‌هایی در سبک شومیز، بلوزهای تابستانه، شال و … مناسب هستند. در مقابل پارچه‌ها با حس درشتی و توپری به علت ایستایی عالی و فرم دهی راحت و همچنین برش پذیری خوب برای تهیه لباس‌های مجلسی گزینه‌ای ایدئال هستند. حتی بافت پارچه یا حالت کشی بودن آن نیز سبب می‌شود، یک پارچه برای مصارف در عرصه‌ای خاص مناسب باشد. با این توضیحات می‌توان از پارچه کرپ برای دوخت لباس‌های مجلسی، از پارچه‌های پشمی برای مانتو و کت‌دامن و از پارچه‌های کشی برای لباس‌های اندامی و پارچه شلواری راسته استفاده نمود.

انواع پارچه‌های موجود در بازار برای شناخت اهمیت پارچه در استایل :

پارچه‌ها در انواع مختلف دنیایی رنگارنگ را از طرح، جنس، بافت و … ایجاد نموده‌اند تا بتوانند سلایق مختلف را پوشش دهند. اگرچه تنوع در این موضوع فراوان بوده و آشنایی با تمامی مدل‌های موجود سخت است، اما ما به مقتضی این مطلب به برخی از مشهورترین نمونه‌های رایج و پراستفاده از این پارچه‌ها در صنعت مدو پوشاک و اهمیت پارچه در استایل اشاره می‌کنیم.

پارچه ظریف کشمیر:

همگان پارچه کشمیر را به دلیل نرمی فوق‌العاده و ظرافت ابریشم مانندش دوست دارند. حس آرامشی که از لمس این پارچه به افراد منتقل می‌شود، جذاب و سبکی آن برای همگان مطلوب است. البته از گرمی قابل‌قبول این پارچه نیز نمی‌توان صرف‌نظر نمود.

پارچه نخی کتان:

پارچه‌های پنبه که بارزترین آن‌ها پارچه کتان است، به دلیل وجود عناصر طبیعی در بافت و ساختارشان جایگاه ویژه‌ای در صنعت مد و پوشاک دارند. از این پارچه می‌توان در تولید انواع پوشاک بدون محدودیت استفاده نمود. بدین ترتیب از تن‌پوش عالی و استایل برازندشان بر روی بدن نهایت بهره را برد.

پارچه برجسته کرپ:

اهمیت پارچه در استایل

با توجه به اهمیت پارچه در استایل تنوع ساختاری که امروزه در پارچه کرپ مشاهده می‌شود، کارایی این پارچه را ارتقا داده است. به‌گونه‌ای که الیاف ابریشمی آن در تهیه بلوز دامن یا کت‌وشلوار استفاده می‌شود. در مقابل الیافت پشمی یا مصنوعی آن در تولید انواع پرده، روتختی و … پرکاربرد است.

پارچه سبک‌وزن ژرژت:

ژرژت بسیار سبک بوده و حالت چروکش که وامدار ابریشم خالص به‌کاررفته در بافتش است، برای بسیاری جذاب می‌باشد. اکنون ژرژت در رنگ‌های متنوع و ترکیبی و به‌صورت طرح دار و گل‌دار تولید و پاسخگوی سلیقه افرادی است که تمایل به پارچه‌های ابریشمی اما کمی مات‌تر دارند.

پارچه نرم کش‌باف:

پارچه‌های کش‌باف را درگذشته با پشم می‌بافتند، اما امروزه باهدف افزایش لطافت آن‌ها از پنبه و مخلوط پنبه و الیاف مصنوعی نیز کمک گرفته و پارچه‌های کش‌باف سبکی را عرضه می‌کنند که برای تهیه انواع لباس مناسب و کارساز هستند.

پارچه لوکس تور:

اهمیت پارچه در استایل

زیبایی و ظرافت به‌کاررفته در بافت این پارچه تور آن را در رده پارچه‌های زینتی و لوکس قرار داده است. اغلب از این عنصر شکیل و زیبا در تزئینات لباس و دکوراسیون به‌وفور بهره می‌برند. فرآیند طراحی و تولید سخت، زمان‌بر و تخصصی این پارچه آن را در رده نمونه‌های گران‌قیمت و تجملاتی قرار داده است.

پارچه نفیس چرم:

دوام و مقاومت عالی چرم در برابر چین‌وچروک، استفاده مکرر، فشار و کشش از آن، نمونه‌های محبوب ساخته است. البته این نوع پارچه کیف بسته به پوست استفاده‌شده در ساخت آن دارای درجه‌های کیفی متفاوتی است. ازاین‌رو پارچه چرم متناسب با تکنیک‌های مختلف تولید و متناسب با نوع پوست استفاده‌شده در ظاهر، شکل و طرح‌های گوناگونی عرضه می‌شود.

پارچه بادوام پلی‌استر:

بشر کوشیده با استفاده از مواد پتروشیمی به تولید پارچه‌ای اقدام نماید که دوام و ماندگاری بالایی را عرضه می‌کند. ولی پارچه‌های پلی‌استر به دلیل عدم تنفس و جذب عرق بدن به‌تنهایی کمتر مورداستفاده بوده و اغلب به‌صورت ترکیبی با دیگر الیاف در جهت ارتقا سطح مقاومت آن‌ها به کار می‌رود.

پارچه شیک ساتن:

پارچه ساتن در میان تمامی پارچه‌های موجود با ظاهر براق، لطافت مورد تأیید و حالت زیبا گویی بر تمامی مدل‌های دیگر برتری یافته و طرح و مدل لباسی نیست که با این پارچه به اوج زیبایی نرسد. امروزه استفاده از پارچه ساتن در انواع ساده و کشی آن رواج دارد و طرح‌های بی‌نظیری از لباس‌ها نیز در این راستا متولدشده‌اند.

پارچه منحصربه‌فرد ابریشم:

اگر  اهمیت پارچه در استایل برایتان مهم است پارچه ابریشم توانسته ترکیبی عالی را از لطافت و استحکام را به نمایش بگذارد. ازاین‌رو در حجم وسیع برای مصارفی چون تهیه انواع اکسسوری، لباس‌های مجلسی و … به‌کاررفته و سبب درخشش استایل افراد می‌شود.

با توجه به اهمیت پارچه در استایل باید پارچه‌ای متناسب با استایل خود انتخاب کنید

اهمیت پارچه در استایل

هنگام خرید پارچه بسیاری از خانم‌ها وسوسه می‌شوند تا زیباترین پارچه‌ای که به چشمشان آمد را خریداری کنند. اما باید به شما بگویم برای انجام این کار کمی دست نگهدارید! الزاماً هر پارچه‌ای که به نظر شما بهترین می‌آید، مناسب اندام شما نیست. شما باید با توجه به استایل بدنی خود، دست به انتخاب بزنید. رنگ، جنس، الگو و طرح روی پارچه در دوخت یک لباس بسیار حائز اهمیت است و بی‌دقتی در انتخاب آن، دیگر شما را خیرکننده‌ترین بانوی یک مجلس نمی‌کند.

بدن‌های چاق یا لاغر، قدهای کوتاه یا بلند، رنگ‌های پوست، سن افراد همگی در انتخاب یک پارچه دخیل هستند و انتخاب اشتباه در هر کدام از این موارد باعث کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود چون آن لباس دوخته شده، برازنده تن آن فرد نیست.

اگر اهمیت پارچه در استایل برای شما مهم است نوع بدن خود را مشخص کنید

در اولین قدم شما می‌بایست نوع و فرم بدن خود را مشخص کنید تا بدین‌صورت آسان‌تر به سراغ انتخاب پارچه و لباس بروید. به‌طور کلی چهار نوع استایل بدنی در خانم‌ها دیده می‌شود.

سیب:

یکی از رایج‌ترین نوع اندام در بین بانوان است. در این فرم سینه‌ها، باسن، دور کمر و بالاتنه درشت‌تر است و در مقابل بازوها و پاها لاغرتر می‌باشد.

گلابی:

در این فرم پایین‌تنه سنگین‌تر بوده و دارای باسن و ران‌های درشتی هستند و در مقابل شانه و سینه‌ها کوچک‌تر می‌باشند.

ساعت شنی:

در ساعت شنی دور باسن و دور سینه یک اندازه هستند و کمر باریک است. ساعت شنی ایده‌آل‌ترین فرم بدن در خانم‌ها تلقی می‌شود.

مستطیل:

دور کمر، باسن و سینه یک اندازه است و کمر در این فرم راست و شانه‌ها صاف هستند.

بعد از شناسایی فرم بدن، به سراغ انتخاب پارچه‌ای متناسب با استایل بدنی خود بروید. با این راهکار شما به داشتن یک لباس ایده‌آل و مناسب بدن خود می‌رسید.

انتخاب پارچه برای افراد استایل بدنی سیب

اهمیت پارچه در استایل

پارچه‌ای که برای نوع بدن خود انتخاب می‌کنید به همان اندازه مدل لباس دارای اهمیت است. باید پارچه‌ای انتخاب شود که بدن را بیش از اندازه خودش درشت و بزرگ نشان ندهد.

_ از انتخاب پارچه‌های پرزرق‌وبرق و کشی خودداری کنید، مانند پارچه‌های ساتن،لاکرا، شیفون و ریون.

_ از پارچه‌هایی با طرح‌های باز استفاده شود که منحی‌های آن اندام را لاغرتر نشان دهد.

_ ژرسه بهترین نوع پارچه برای اندام سیب است. همچنین پارچه‌ لینن و پارچه های کتان، پنبه و ویسکوز برای این استایل، لباس‌های شگفت‌انگیزی خلق می‌کند.

انتخاب پارچه برای افراد استایل بدنی گلابی

اهمیت پارچه در استایل

برای افراد استایل بدنی گلابی باید از پارچه‌هایی بهره برد که بالاتنه را بیش از پایین‌تنه برجسته نمایند.

_ ژرسه، کتان، پلی استری و ویسکوز گزینه‌های مناسبی است.

_ از پارچه‌های سنگین مانند چرم، پشمی، طرح‌ها بافتی درشت و شلوغ برای استفاده خودداری شود.

_ اگر علاقه‌ای به استفاده از این نوع پارچه‌ها دارید، دقت کنید که فقط در قسمت بالاتنه استفاده شود زیرا در غیر این صورت پایین‌تنه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

انتخاب پارچه برای افراد استایل بدنی ساعت شنی

منحنی بدن استایل ساعت شنی باید به‌خوبی دیده شود. به همین خاطر هر پارچه‌ای که باعث برجسته سازی گردد، مناسب است.

_ لاکرا و انواع پارچه تریکو ، ژرسه، چرم و پنبه جز معدود پارچه‌هایی هستند که منحنی‌های استایل ساعت شنی در آن به خوبی نمایان می‌شود.

_ پارچه‌های سنگین ممکن است بالاتنه را کمی محو کند. پس در پوشیدن آن احتیاط کنید.

_ از پارچه‌ها با طرح‌های درشت و پشمی حجیم استفاده کنید.

انتخاب پارچه برای افراد استایل بدنی مستطیل

_ پارچه‌های سنگین مانند پشم، جیر و طرح‌های درشت برای استایل بدنی مستطیل کارایی ندارد. زیرا به تن نمی‌نشیند و ظاهر افراد را بچگانه می‌کند.

_ پارچه‌های کشی مانند ژرسه، لاکرا، پنبه و همچنین پارچه‌های چسبان مثل ساتن و ابریشم گزینه مناسبی است. زیرا بدن را لاغرتر کرده و منحنی‌ها را برجسته‌تر می‌کند.

_ از آنجایی که این استایل بدنی نیاز دارد منحنی‌های بدنی خود را برجسته کند، پارچه‌های کشی و مدل‌های تنگ بسیار مناسب این بدن است.

با توجه به مطالب بالا، فرم بدنی شما جز کدام دسته است؟ اگر دوست دارید لباس‌ها، اندام شما را آن‌طور که دوست دارید نشان دهد، نواقص بدنتان را برجسته نکند و یا مزایای آن را به زیبایی نمایان کند، در انتخاب پارچه بسیار دقت کنید.

صرف دوست داشتن یک پارچه، شما را برای رسیدن به یک لباس برازنده کمک نمی‌کند. بلکه باید متناسب با ویژگی‌های فیزیکی خود، پارچه‌ای را خریداری نمایید.

حرف آخر

در آخر اگر به دنبال مجموعه ای مناسب برای تهیه انواع پارچه هستید مجموعه طاقه تولید کننده و توزیع کننده انواع پارچه شلواری زنانه و مردانه و همچنین فروش عمده پارچه کیلویی و استوک با قیمت بسیار مناسب می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین