بازار نساجی
بازار نساجی

فرآیند تولید شلوار

فرآیند تولید شلوار به روشی که تولید انبوه انجام می شود.ما آنچه می بینیم شلوارهای آماده در مغازه هاست. آیا تا به حال دیده اید که این شلوارها در کارخانه ها چگونه تولید می شوند؟ تولیدکنندگان از چه روندی برای تولید شلوار استفاده می کنند؟بیایید یک تور مجازی انجام دهیم و فرآیند تولید شلوار را که در تولید انبوه شلوار زنانه در یک کارخانه پوشاک دنبال می شود، ببینیم.

مراحل تولید شلوار

فرآیند تولید شلوار زمانی که توسط یک تولید کننده کامل انجام می شود شامل فرآیندهای زیر است.

فرآیندهای پیش تولید
انتخاب پارچه و خرج کار طبق مشخصات خریدار
تهیه پارچه، خرج کار و لوازم جانبی
نگهداری پارچه و خرج کارها در انبار
بررسی کیفیت پارچه و تزئینات
توسعه الگو (انجام شده در مرحله نمونه گیری)
برنامه ریزی نشانگر، پخش پارچه و برش
تهیه برچسب و بسته بندی قطعات برش خورده
فرآیند دوخت شلوار
بررسی کیفیت شلوارهای دوخته شده
شستشو
به پایان رساندن
تاشو و بسته بندی
بازرسی نهایی و ممیزی کیفیت
تحویل محموله

1. فرآیند پیش تولید شلوار

قبل از شروع تامین مواد فله و برش فله، فرآیندهای پیش تولید درگیر هستند. مانند توسعه نمونه شلوار و تایید نمونه. نمونه های تنظیم اندازه و نمونه های PP توسعه یافته اند. یک تولید کننده شلوار می تواند پس از تایید نمونه PP، برش انبوه را آغاز کند. جلسه پیش تولید و برنامه ریزی تولید انجام شده است.

2. انتخاب پارچه و خرج کار به عنوان خریدار

بسته به جزئیات محصول و مشخصات محصول، کارخانه پارچه ها را انتخاب می کند. این فعالیت ها توسط تیم بازرگانی انجام می شود. شما گزینه های زیادی برای پارچه ها دارید – پنبه، ویسکوز، پلی استر-پنبه، پشم، پارچه های کتان.

در یک شلوار زنانه مجلسی ، به این خرج کار ها نیاز دارید – دکمه، نخ دوخت، آستر، زیپ، برچسب.

3. تهیه پارچه، تزئینات و لوازم جانبی

کارخانه با توجه به میزان مصرف مواد و حجم سفارش، صورتحساب مواد را تهیه می کند. تیم منبع یابی درگیر در تامین پارچه و سایر موارد.

4. نگهداری پارچه ومتعلقات در انبار تولیدی شلوار

پس از تهیه مواد اولیه، کلیه مواد اولیه باید در محل مناسبی که در انبار/ انباری با دمای محیط، رطوبت مورد نیاز پارچه و سایر مواد اولیه باشد، نگهداری شود.

5. بررسی کیفیت پارچه و تزئینات

بازرسی پارچه با قرار دادن آن بر روی میز بازرسی در برابر نور انجام می شود. بررسی پارچه و تایید پارچه قبل از فرآیند برش انجام می شود تا ناهمواری در رنگ / سایه یا هر گونه ایراد دیگری در صورت مشاهده در پارچه برطرف شود. همان سطح بررسی باید برای تزئینات و لوازم جانبی دنبال شود.

در صورت نیاز نوار سایه و گروه بندی پارچه برای تعداد زیادی پارچه تهیه می شود. برش سایه های مختلف در لایه های مختلف انجام می شود.

برای تایید پارچه، برای برخی از سفارشات، نمونه پارچه به آزمایشگاه تست برای تایید خواص فیزیکی و شیمیایی پارچه ارسال می شود. پارچه باید بررسی کیفیت و آزمایش آزمایشگاهی را پشت سر بگذارد.

6. الگوسازی و درجه بندی

به طور همزمان پس از تایید سفارش، الگوبرداری به مستر موظف می شود تا الگوهایی را بسازد که به بخش برنامه ریزی و برش نشانگر برای تولید می روند. الگوهای شلوار را می توان به صورت دستی یا با استفاده از سیستم CAD ساخت. پس از ساخت الگو، درجه بندی الگوها برای تمامی سایزها انجام می شود.

7. برنامه ریزی و برش نشانگر

یک نشانگر معمولاً توسط کاغذ نازک بزرگی انجام می شود که تمام اندازه قطعات الگو را برای سبک خاصی از لباس ها در خود جای می دهد. نشانگر بهترین راه برای کاهش هدر رفتن پارچه است. نشانگر دستورالعمل های واقعی را برای تکمیل برش بی عیب یا صحیح پارچه ارائه می دهد. ساخت نشانگر را می توان به دو روش دستی و کامپیوتری انجام داد.

8. پخش و برش پارچه از فرآیند تولید شلوار

پخش کردن یک عملیات مقدماتی برای برش است. هدف اصلی فرآیند پخش، قرار دادن چندین لایه پارچه ضروری برای فرآیند تولید به طول نشانگر بدون هیچ گونه کشش روی پارچه است. ارتفاع برش بستگی به اندازه سفارش، ویژگی پارچه، ظرفیت پخش کننده، روش برش و تجهیزات مورد استفاده دارد. حالت پخش بر هزینه پخش و همچنین کیفیت پوشاک تمام شده تأثیر می گذارد.

برش فرآیند بازتولید شکل قطعات الگو در پارچه در طول تولید لباس است. دستگاه برش اتوماتیک برای برش لایه پارچه استفاده می شود. همچنین می توانید از دستگاه برش چاقوی مستقیم استفاده کنید. گاهی اوقات دستگاه برش چاقوی نواری برای برش قطعات کوچک مفید است.

9. تهیه برچسب و بسته بندی قطعات برش خورده

هرزمان که از سیستم باندلینگ استفاده می شود با برچسب یا برچسب باندل همراه است. که اطلاعات اساسی در مورد کار مانند شماره سبک، اندازه لباس، تعداد لباس های موجود در بسته بندی و تاریخ انتشار می دهد.
پس از بریدن کا پارچه، تمام اجزای شلوار بر اساس اندازه و رنگ برش می خورد. برای جلوگیری از اشتباه در مرتب سازی بهتر است از شماره کد در هر الگو استفاده کنید.

10. فرآیند دوخت و تولید شلوار

فرآیند بعدی دوخت شلوار با چرخ خیاطی است. دسته های برش طبق نقشه بارگذاری به کف دوخت منتقل می شوند و روی خطوط دوخت قرار می گیرند. در یک خط، چرخ خیاطی از انواع مختلف به صورت یک خط عمودی برای مونتاژ شلوار ها چیده شده است. ترتیب انواع چیدمان چرخ خیاطی به ترتیب عملیات مونتاژ بستگی دارد. تعداد چیدمان چرخ خیاطی در هر خط بسته به طرح و مقدار خروجی شلوار ممکن است تا 60-70 عدد باشد.
به طور معمول یک خط شلوار در بخش هایی از جمله : بخش های آماده سازی، بخش جلو، بخش پشت و بخش های مونتاژ تقسیم می شود.. در قسمت آماده سازی قطعات کوچک برش خورده و به قسمت مونتاژ منتقل می شود. پس از آماده شدن قسمت جلویی و پشتی شلوار خیاط ها شلوار را مونتاژ می کنند.

11. بررسی کیفیت شلوار های دوخته شده

بررسی کیفیت درون خطی ، در داخل بخش خیاطی. به این معنی که پس از دوخت هر قسمت از شلوار، کیفیت دوخت توسط یک بازرس آموزش دیده بررسی می شود.
تمام شلوار ها به طور کامل و با دقت بررسی می شوند تا هیچگونه نقصی در شلوار وجود نداشته باشد. عیوب ممکن است به عنوان مثال تغییر اندازه، عیب دوخت، عیوب پارچه، خال و غیره باشد. اگر رفع عیب امکان پذیر باشد شلوار برای اصلاح به قسمت مربوطه ارسال می شود.
بررسی کیفیت پایان کار؛ پس از مونتاژ شلوار یک بازرس پایان کار، کل شلوار را از داخل و خارج بررسی می کند. او همچنین برچسب های شماره لایه را از شلوار بیرون می آورد.
اگر بازرس هرگونه عیب دوختی را پیدا کرد، شلوار معیوب به اپراتورهای مربوطه شلوار را ارسال می کند. پس از تصحیح عملیات بازرس نهایی مجددا شلوار و قسمت معیوب را بررسی می کند و پس از اطمینان خاطر آنهارا برای فرآیند بعدی ارسال می کند.

12. شستن شلوار

شستن یک فرآیند مهم در تولید شلوار است. برای تمیز کردن و دادن لطافت بیشتر به شلوار. شستشو با استفاده از مواد شوینده ملایم انجام می شود و از ماشین لباس شویی های صنعتی برای این کار استفاده می شود. پس از شستشو شلوار ها هیدرواستراک می شوند تا آب اضافی خارج شود و پس از آن این شلوار هادر خشک کن مخصوص خشک می شوند.

13. مراحل تکمیل (فشردن و اتو کردن شلوار )

در مرحله تکمیل پیرایش نخ انجام می شود. 100% شلوار توسط بازرس کیفی بررسی می شود. اگر لکه روی پارچه پیدا شود، لکه ها توسط اپراتور مخصوص لکه برداری پاک می شود. سپس شلوار ها جداگانه با فشار بخار روی میز مخصوص فشار داده می شوند تا علائم چین و چروک از بین برود. اپراتور مخصوص فشار این کار را انجام می دهد.
پس از عملیات فشردن، بازرسی سطحی بار دیگر انجام می شود و اندازه ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد. هنگامی که معیار های مورد نظر صحیح بود سپس شلوار برای تا کردن و بسته بندی آماده است.

14. تا و بسته بندی پس از تولید شلوار

پس از بررسی نهایی، شلوار تا می شود. برچسب ها زده شده و طبق الگوریتم خود بسته بندی می شوند. سپس شلوار ها بر اساس رنگ، سایز، در کارتن ها قرار می گیرند.
اطلاعات کارتن ها به صورتی چاپی مشخص شده اند که از بیرون کارتون به راحتی قابل مشاهده است. فرآیند تولید شلوار پس از بسته بندی به پایان می رسد.

15. ممیزی نهایی شلوارهای بسته بندی شده

بازرسی داخلی برای در نظر گرفتن اطمینان از شلوار بسته بندی شده کافی نیست. خریداران ممیزی کیفیت شخص ثالث (برای بازرسی حمل و نقل) را ارسال می کنند. شلوار های بسته بندی شده توسط بازرسان شخص ثالث مطابق با استاندارد AQL تعیین شده توسط خریدار مورد بررسی قرار می گیرند.
نتیجه بازرسی میتواند خوب یا بد باشد. اگر سفارش یا مقدار مورد بازرسی قرار بگیرد، خریدار حمل و نقل را برای تحویل تایید می کند. در صورت بروز مشکل در بازرسی کارخانه باید عیوب مربوطه را اصلاح کند و بار مجددا بازرسی شود.

16. حمل و نقل برای تحویل

در نهایت کارتن های بسته بندی شده حاوی شلوار های مورد نظر به آدرس خریداران ارسال می شود

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین