بازار نساجی
بازار نساجی

انتخاب لباس مناسب و اشتباه های رایج

برای انتخاب لباس مناسب باید مواظب باشید که از چند اشتباه اجتناب کنید. این اشتباهات قابل شناسایی هستند و به‌راحتی می‌توان آنها را رفع کرد. در این جا به پنج اشتباه که ممکن است در انتخاب لباس مناسب شما دچار آن شوید اشاره خواهیم کرد و امیدواریم که از انجام آن خودداری ورزید.

انتخاب لباس مناسب با رنگ سیاه :

بیش از اندازه بارها گفته‌ایم که انتخاب لباس مناسب با پارچه مشکی ، مزیت‌های زیادی دارد. به همه چی می‌آید، لاغرمان می‌کند و غیره. همه اینها درست. بله، یک پیراهن مشکی، بسیار زیباست. اما یک ظاهر سر تا پا مشکی، نه! رنگ مشکی در کنار رنگی دیگر جذاب است. اما دو مشکی در کنار هم، اصلا جالب نیست. آن قدر ها هم که همه در دنیا فکر می‌کنند، رنگ مشکی رنگ آسانی برای ست کردن نیست. پس باید هنر پوشیدن رنگ مشکی با سایر رنگ‌ها را بیاموزیم.


نداشتن کفش رنگ پا :


شاید ما توجه کمتری به کفش‌های‌مان نسبت به لباس‌مان داشته باشیم و باید بدانید که این اشتباه است. کفش‌ها نیز به اندازه سایر لباس‌های ما مهم است و نقشی کلیدی در ظاهر ما بازی می‌کنند. هنگامی که جین لوله تفنگی و تاپ یا پیراهن بلند خود را با یک جفت اسنیکر و یا یک جفت کفش روباز بپوشید، متوجه این اهمیت خواهیم شد.

یک بار دیگر نیز می‌گویم: از خرید بیش از اندازه رنگ‌های سیاه دست بکشید. رنگ‌های آبی تیره، شتری، سفید و کرم و غیره نیز برای کفش، رنگ‌های مناسبی است.بار دیگری که فهرستی از لباس‌های ضروری خود، نوشتید، حتما کفش‌های رنگ پا نیز در ابتدای فهرست شما باشد. کفش‌های این رنگی بسیار عالی هستند و چون هم رنگ پوست هستند، رنگی را به ظاهر شما اضافه نمی‌کند. پس همان طور که گفتم، در ظاهر خود، رنگ‌های گوناگون را با هم هماهنگ کنید.


دست کم گرفتن اکسسوری :


اگر مطالب ما را دنبال کرده باشید تصدیق خواهید کرد که ما تا به حال چقدر در اهمیت متعلقات گفته‌ایم. دلیل تاکید ما بر آنها این است که اکسسوری می‌توانند ظاهر فرد را به طور کلی دچار تحول کنند. در هر موقعیتی، این پیغام را به خاطر داشته باشید که: “همان قدر که برای انتخاب و خرید لباس ، وقت می‌گذارید. همان اندازه نیز وقت خود را صرف خرید و انتخاب اکسسوری کنید.” اگر یک شومیز سفید ساده یا تی شرت ساده را به تنهایی بپوشید، انگار لباس خواب پوشیده‌اید!

اما اگر بر روی آن، کمربندی ببندید یا این که بر گردن، گردنبند بلند یا بزرگی، بیاویزید، یا مثلا یک کیف دستی کوچک و حصیری به دست بگیرید و … ظاهر لباس خود را تغییر خواهید داد. باید به خاطر داشت که لباس‌های ما بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می‌دهند و اکسسوری و متعلقات، قسمت اصلی ظاهر ما است. پس اگر می‌خواهید، در لباس پوشیدن خود، دارای سبک باشید، همه پول خود را خرج لباس‌های‌تان نکنید و به جزییات نیز توجه کنید.


ریسک نکردن در انتخاب لباس مناسب :


رسیدیم به غم‌انگیزترین قسمت اشتباهات. وقتی حاضر نیستید دست به خطر بزنید، چطور می‌خواهید استایل مخصوص خود را داشته باشید؟ در ظاهر و همین طور در زندگی‌تان، باید چیزهای مختلفی را امتحان کنید. ترس از شکست در همه ما وجود دارد، اما برای این که سبک مخصوص به خود را داشته باشیم، باید بر این ترس فایق شویم. باید امتحان کنیم، شکست بخوریم، دوباره شروع کنیم تا سرانجام پیروز شویم و سبک مخصوص خود را به دست آوریم. ده دقیقه از صبح یا غروب را به این اختصاص دهید که سوالاتی را در مورد انتخاب لباس مناسب ، ظاهر و سبک لباس پوشیدن از خود بپرسید.

این کار، حتی از این که از شب قبل، لباس‌های فردا صبح تان را آماده کنید، موثرتر است. همه اینها تمرینی ست برای این که موفق شوید. آیا از همان روز اول که شروع به تمرین دوچرخه سواری کردید، دوچرخه سواری ماهر بوده‌اید؟ نه؟ خوب، این کاملا طبیعی ست. بگذارید به شما اطمینان بدهم، که دستیابی به یک سبک مخصوص به خود نیز، مانند دوچرخه سواری ست. هیچ چیز در زندگی، به آسانی به دست نمی‌آید و برای رسیدن به هدف باید وقت گذاشت و ریسک کرد.


به تن کردن یک مارک خاص از سر تا پا یک اشتباه کوچک اما مهم دیگر!


دست از خرج کردن پول های‌تان، برای خرید یک مارک مشخص بردارید. شما که قرار نیست تابلوی تبلیغاتی یک برند به خصوص باشید! اگر اهل خرید لباس‌های مارک دار هستید، سعی کنید، از چند برند مختلف بپوشید. یک جین Zara، یک شومیز Mango، یک جفت کفش ecco و … . بله! شما نباید خود را منحصر به یک برند خاص کنید و باید برند های مختلفی را بیازمایید.

یاد بگیرید که ظاهری را که دوست دارید و به شما می آید را پیدا کنید. این کار خیلی ساده است و وقت کمی را می‌گیرد، اما تاثیر زیادی در احساسی که نسبت به خود دارید و اثری را که به روی ظاهرتان می‌گذارد و پیغامی که به دیگران، در مورد شما می‌دهد، می‌گذارد. بدین ترتیب، دیگر نگران ظاهر مان نخواهیم بود و همانی خواهیم بود که دوست داریم. نظر شما در مورد اشتباهاتی که ما ممکن است در انتخاب لباس مناسب دچارشان شویم، چیست؟

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین