بازار نساجی
بازار نساجی

مد و فشن در دنیای امروز

مد و فشن در دنیای امروز دارای یک سری قوانین و اصولی ست. که هر شخصی که به این زمینه ها علاقه مند ست باید این قوانین را هم رعایت کند.اما از آنجا که مد باید سرگرم کننده باشد. و همان طور که می دانید قوانین خسته کننده است.اما نگران نباشید این قوانین مد و فشن در دنیای امروز شما را خسته نمی کند .

مد و فشن یکی از بهترین راهها برای نشان دادن استایل انسان ها است. ما از زمانی بچگی تا به حال استایل های مختلفی را امتحان می کنیم. و در نهایت استایل خود را انتخاب می کنیم (شاید هم نه). شما به عکس های خود در گذشته نگاه می کنید و با خود می گویید.  “من تعجب می کنم که چگونه آن لباس را  پوشیده ام ”  نگران نباشید. چرا که مد و فشن در دنیای امروز ، راهی برای کاوش در خود است.

هر چقدر که مد و فشن دارای آزادی و رهایی است. اما شما با رعایت بعضی قوانین احساس راحتی می کنید بدون اینکه سبک و استایل خود را محدود کنید. اگر شما این 4 قانون اصلی مد و فشن در دنیای امروز را رعایت کنید می تواند از اشتباهاتی که در مد منجر به فاجعه می شود جلوگیری کنید.

1- قانون اول از مد و فشن : از پوشیدن لباس هایی با دکلته زیاد جلوگیری کنید .

اگر مد و فشن در دنیای امروز را خوب بررسی کنید. و پوشش پیشروان این صنعت  را خوب پیگیر باشید خواهید دید. که در عین حال که با پوشیدن لباس های دکلته نیز می توانید شیک باشید. اما مانند بسیاری از مسائل در زندگی رعایت تعادل بسیار مهم است.اگر شما در استایل خود از یک دامن کوتاه استفاده کرده اید باید همراه آن بلوزهای آستین بلند بپوشید.اگر از بلوزهایی با فرم یقه هفت استفاده می کنید باید از دامن های میدی یا شلوارهای گشاد استفاده کنید.

2-در دنیای امروز مد و فشن به قد دامن های خود توجه کنید .

همان طور که در بالا اشاره کردیم همیشه تعادل حرف اول را می زند .سعی کنید از دامن های خیلی کوتاه که با آن ها احساس راحتی نمی کنید استفاده نکنید.! همواره در عین شیک بودن به راحتی خود نیز اهمیت دهید.

3-با توجه به فرم بدنتان لباس های خود را انتخاب کنید.

وقتی شما به خرید می روید اولین سوالی که از خود می پرسید این است که آیا این لباس مناسب اندام شما است؟ مهم نیست که این لباس چقدر زیبا است مهم هماهنگی آن با اندام شماست. و این شرط اول شیک پوشی در دنیای مد و فشن در دنیای امروز می باشد. به سایز لباس ها نیز بسیار دقت کنید اگر لباس برای شما تنگ است از سایز بزرگتر استفاده کنید و همان طور برعکس.

4-در لباس های خود احساس راحتی کنید.

همه ما به دنبال کردن ترند ها علاقه داریم اما انتخاب ترندی که در آن احساس راحتی نمی کنید عاقلانه نیست. همه ما این اشتباه را بارها انجام داده ایم که لباس ترند فصل را خریداری کرده ایم و در زمان پوشیدن آن لباس اصلا راحت نبوده و در اولین فرصت به خانه رفته و لباس خود را عوض کرده ایم. اگر در لباسی که پوشیده اید راحت نیستید اصلا اصرار نکنید زیرا شیک بودن در راحتی است. زیرا هر چقدر احساس راحتی کنید حرکات شما نیز راحت تر می شود و در نتیجه با اعتماد به نفس دیده می شوید. لباس ها باعث درخشش بیشتر شما می شوند ،نه شما باعث درخشش لباس ها ! این قانون را هیچ وقت فراموش نکنید.

 

مواردی دیگر نیز در مد و فشن دنیای امروز دخیل است مانند:

1 –  ﺟﺰﯾﯿﺎﺕ(Detail)

ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺍﺻﻞ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻟﺒﺎﺱ ﺟﺰﯾﯿﺎﺕ ﺁﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﺰﯾﯿﺎﺕ, ﻟﺒﺎﺱ ﺭﺍ ﺧﺎﺹ ﻭ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺟﻠﻮﻩ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.ﻧﻮﻉ ﺑﺮﺵ ﻟﺒﺎﺱ, ﺩﮐﻤﻪ, ﻓﺮﻡ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﻭ ﯾﻘﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺟﺰﯾﯿﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺷﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺪﻝ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﭘﻞ, ﺗﮑﻪ ﻫﺎﯼ ﮔﻠﺪﻭﺯﯼ ﻭ ﻣﻨﺠﻮﻕ ﻭ ﮐﻼً ﺗﺰﯾﯿﻨﺎﺕ ﻟﺒﺎﺱ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﺰﯾﯿﺎﺕ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﮐﻪ ﺑﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺩﺍﺷﺖ.

2 –  ﺑﺎﻓﺖ (Texture)

ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺮﻣﯽ ﻭ ﺯﺑﺮﯼ ﭘﺎﺭﭼﻪ, ﺳﺒﮏ ﻭ ﯾﺎ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻥ ,ﻇﺎﻫﺮ , ﺣﺲ ﻭ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺯ ﻟﺒﺎﺱ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ. پارچه یکی از اصلی ترین موارد مهم مد و فشن در دنیای امروز است. اینکه مواد تشکیل دهنده و الیاف آن پارچه از چه جنسی تولید شده باشد. و تکنولوژی تولید آن پارچه با چه روشی است.

3 –  ﺭﻧﮓ (Color)

ﺭﻧﮓ چهارمین ﺍﺻﻞ مد و فشن در دنیای امروز ﺍﺳﺖ. ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺭﻧﮓ ﻫﺎ ﻫﺮ ﻓﺼﻞ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.ﻃﺮﺍﺣﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺭﻧﮓ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭ ﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻓﺼﻞ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.ﺍﯾﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺗﻮﺳﻂ ﺁﮊﺍﻧﺲ ﻫﺎﯼ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺭﻧﮓ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻋﻤﺪﻩ ﺭﻧﮓ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.ﺭﻧﮓ ﻫﺎﯼ ﺧﻨﺜﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﻧﮓ ﺑﮋ, ﻗﻬﻮﻩ ﺍﯼ, ﺳﻔﯿﺪ ,ﺳﯿﺎﻩ ﺍﻏﻠﺐ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺭﻧﮓ ﻫﺎﯼ ﻫﺮ ﻓﺼﻞ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.ﺷﺪﺕ ﺭﻧﮓ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﯿﺮﮔﯽ ﻭ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﺭﻧﮓ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻓﺼﻞ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین