بازار نساجی
بازار نساجی

طبیعى است که مشاغل دنیای مد فریبنده به نظر بیایند . این صنعت تنوع مشاغل بسیار زیادى را داراست که مى تواند از برگزارى یک عکاسى عجیب غریب در یک گوشه دور افتاده در دنیا تا مدیریت یک وبلاگ مد در رسانه هاى مد را جز مشاغل دنیای مد دانست.

حال در ادامه به معرفی  10 حرفه پرطرفدار از مشاغل دنیای مد می پردازیم :

  • متخصص تکنولوژیک پوشاک (Garment Technologist) :

از جمله مشاغل دنیای مد حرفه اى است خلاقانه که بر اساس طراحى و پیشرفت در زمینه متریال هاى جدید در پروسه آزمایش ترکیب هاى جدید الیاف ، پارچه ها و دستگاه های نساجى .
متخصصین همچنین در جستجوى ارتقاء تکنیک تولیدات هستند که بیشتر کارامد باشد . کنترل کیفیت و بررسى کار از وظایف اصلى آنهاست.

  • پرطرفدارترین مشاغل دنیای مد ؛ طراح لباس (Fashion Designers) :

یکى از نقش هاى اساسى در صنعت مد ، طراحان نابغه هاى خلاقى هستند که بر روى طراحى لباس و شاخه هاى مختلف فشن فعالیت دارند. درواقع میتوان گفت از اصلی ترین مشاغل دنیای مد ، همین طراحی لباس است.
طراحان مى توانند تخصص هاى متفاوتى داشته باشند ، از کیف دستى تا لباس ورزشى تا لباس کودک . طراحان با شاخصه هاى و تنظیمات گسترده اى سر و کار دارند و به اشکالى مختلف جذب بازار کار مى شوند که شامل برند هاى خرده فروش بزرگ ، بوتیک ها و طراحى آزاد مى شود که به صورت پروژه اى و یا دایمى به عنوان یک “Freelance Designer” فعالیت مى نمایند .

  • خریدار خرده فروشى(Retail Buyer) :

این افراد ذهن متفکر پشت محصولات و یا پوشاکى هستند که به صورت موجودى فروشگاه براى خرده فروشى در ابتداى فصل آینده انتخاب شده اند .تصمیم گیرى براى انتخاب و خرید محصولات بر اساس نیاز مشترى ، بازار و ترندینگ فصلى ، فروشگاه ها و سرمایه به عهده این افراد مى باشد .

  • تصویرساز مد و فشن(Fashion Illustrator ) :

یکی دیگر از مشاغل دنیای مد تصویرگری لباس است. درواقع تصویرگر هاى مد همکارى مستقیم با طراحان دارند تا بتوانند طراحى هایى خلاقانه را بر اساس موضوع ایده پردازى و محصولات را که شامل لباس ، کفش و زیور آلات مى شوند را به تصویر بکشند .

بعلاوه تصویرگر هاى مد طراحى نسخه هاى مناسب براى تبلیغات و محصولات تبلیغات چاپى و آنلاین را نیز به عهده مى گیرند .

  • بازاریابى و مدیریت فروش (Merchandisers) :

در هر تجارتی اصلی ترین نقش را فروش اجرا میکند. به همین ترتیب هم میتوان گفت از شاهرگهای مشاغل دنیای مد ؛ بازاریابان و فعالان حوزه فروش نساجی در این صنعت هستند.این افراد همکارى نزدیکى با تیم خرید محصولات دارند. تا از نمایش صحیح محصولات در فروشگاه ها به صورت صحیح و تعداد مناسب آنها اطمینان حاصل نمایند.

براى رسیدن به این مهم آنها نیاز به پیش بینى و بررسى دقیق کارایى در فروش را دارا مى باشند . تصمیمات مدیران فروش ارتباط مستقیمى با سود رسانى هر فروشگاه در هر فصل را داراست که شامل برنامه ریزى فروش و پروژه هاى تبلیغاتى مى شود.

  • متخصص مد (استایلیست) (Fashion Stylist) :

این افراد ایده و نگاه یک عکاس و یا مدیر هنرى را براى عکاسى و یا فیلم سازى براى محصولات گرفته و به واقعیت تبدیل مى کنند.نقشى بسیار خلاقانه در مد که با بسیارى از رسانه هاى مد و فشن ارتباط دارند که شامل چاپ مقالات ، تبلیغات آنلاین و تهیه فیلم هاى تبلیغاتى مى شود .

  • شغل جذاب دنیای مد ؛ طراح پارچه (Textile Designers) :

به عبارتی میتوان گفت یکی از جذابترین مشاغل دنیای مد ؛ طراحی پارچه هست.این افراد طراحى هاى ٢ بعدى را براى ایجاد چاپ پارچه طراحى مى کنند. پارچه با بافت ها و بافتنى هاى مختلف و چاپ هاى مختلف خلق مى شوند .

در صنعت طراحى پارچه دو شاخه اصلى وجود دارد : طراحى پارچه داخلى ( کف پوش ها و اثاثیه منزل) و طراحى پارچه براى البسه .

  • استایلیست شخصى (Personal Stylist) :

این افراد در مجموعه مشاغل خرده فروشى قرار مى گیرند که با اشخاصى که نیاز به کمک در مورد خرید و پوشش خود دارند همکارى مى نمایند. این حرفه مناسب افرادى سرسخت با توانمندى بالا در برقرارى ارتباط و قابلیت در سرویس دهى مى باشد .

  • روابط عمومى مد و فشن (Public Fashion Relations) :

ایجاد فریبندگى و جذابیت و توجه به آنچه که عموم بر آن متمرکزند هدف آنهاست .

این افراد با برند هاى مختلف همکارى دارند تا پروفایل هایى قوى و تصویر عمومى جذاب براى برند ها بسازند . نفوذ در رسانه هاى مد براى رونمایى محصولات جدید .

  • از دیگر مشاغل دنیای مد ؛ Fashion Writer (نویسنده هاى مد ) :

این افراد به صورت موازى با (PR) روابط عمومى مد و فشن فعالیت دارند و مقالاتى را براى رسانه هاى وسیع مد تنظیم مى نمایند .منتقدان و گزارشگران مد براى روزنامه ها ، مجلات و وب سایت هاى مد و وبلاگ ها و تلویزیون کار مى نمایند .

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

برای ارسال پیام پشتیبانی ، لطفا روی آیدی پشتیبان آنلاین بزنید و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید mailto:bazarnasaji@gmail.com

× پشتیبانی آنلاین